Při této aktivitě žáci shrnuli zjištěné výsledky měření z předchozích hodin a hodnotili, zda je v našem městě dostatek zeleně a vodních prvků a vyvodili své závěry.
Samostatně zmapovali výskyt vegetace a vodních prvků ve městě z pohledu svých rolí. Přírodovědci a podnikatelé zaznamenávali stromy, parky a okrasnou výsadbu, inženýři velké vybetonované a vyasfaltované plochy, vodohospodáři a energetici řeky, jezírka, nádrže, fontány a jiné zdroje vody ve městě a konečně urbanisté velké zasakovací plochy.
Velmi zajímavá byla aktivita, při které žáci po hmatu poznávali různé materiály vyskytující se ve městě, ukryté v zaslepených sáčcích. Hlavním úkolem bylo seřadit tyto materiály podle jejich retenčních schopností. Poté porovnávali, jaké množství vody je schopna nasáknout plastová mycí houba a kolik rašeliník. Vítězem se samozřejmě stal rašeliník, který je schopen ve svých buňkách zadržet až stonásobek vody oproti své váze ve vyschlém stavu.
Na závěr společně diskutovali o stavu svého města a navrhli několik opatření, která by mohla život ve městě ještě zlepšit.
A neméně důležitá je samozřejmě i fotodokumentace. 🙂
Více o celém projektu se dozvíte na webové stránce projektu http://www.adaptacesidel.cz/doskol/ a na facebookové stránce https://www.facebook.com/adaptacesideldoskol?fref=ts.
Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska
Fotogalerie: