Projekt „Svatý Václave“ jsme začali v hodině matematiky, kde jsme v učivu právě probírali důležitost pořadí výpočtů. Správným řešením jsme postupně odhalovali na interaktivní tabuli obrázky soch svatého Václava. Přemýšleli jsme, proč nacházíme právě tyto obrázky a ne třeba kačera Donalda. Jistěže souvislost s blížícím se volnem nám došla.
Záhy jsme se pokusili si vzpomenout, co všechno jsme se z učiva vlastivědy 4. ročníku o svatém Václavu zapamatovali. Následně jsme si ve skupinách porovnávali své záznamy, na co jsme si vzpomněli téměř všichni, na co třeba jen někdo. Pro ověření správnosti jsme si pustili krátký filmeček „Svatý Václav“ z cyklu ČT „Dějiny udatného českého národa“, jenž některým paměť osvěžil, každopádně svoji formou i všechny pobavil.
Doma jsme pak pátrali na internetu a v knihovnách po informacích, které jsme ve škole neprobírali. A protože se v novém předmětu informatiky učíme posílat e-mailem přílohy, využili jsme tuto příležitost a trochu jsme paní učitelce zahltili e-mailovou schránku :-). Ta se však nedala zastrašit, přílohy vytiskla a my jsme vesele zvýrazňovačem označovali v textu pro nás nové poznatky. A že jich bylo!!! Aby taky nebylo, když se jedná o patrona české země. Vlivem jeho osobnosti na český lid se už zabývalo tolik učenců, politiků, umělců. Našli jsme mnoho obrazů, soch, ale i hudebních děl. Poslechli jsme si chorál „Svatý Václave“, pocta největšímu českému světci, skladbu Petra Skoumala „Neopouštěj nás“ (Svatý Václave), Jaromíra Nohavicu v „Legendě o sv. Václavu“. A při poslechu skladeb jsme se pokusili jako starodávní malíři namalovat také portrét našeho patrona.
V neposlední řadě nás zajímalo, jaké aktivity se v naší zemi dějí u příležitosti státního svátku 28. 9. Mohli jsme ve Staré Boleslavi navštívit či sledovat v televizi „Svatováclavskou mši“ a velmi zajímavý byl i film na ČT 2.